A New Name-새로운 이름
상태바
A New Name-새로운 이름
  • 승인 2002.04.07 00:00
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

When Abram was ninety-nine years old, God appeared to him.
God said, “I am the Almighty God. Obey Me and always do what is right. I will make My covenant between Me and you and give you many descendants." Abram fell facedown, and God said to him.
“Your name will no longer be Abram, but Abraham. I promise that you will be the father of many nations. That's why I now change your name from Abram to Abraham. New nations will be born from you. Kings will be among your descendants. I will always keep the promise I have made to you and your descendants. I will be your God and their God forever.

"아브람이 아흔 아홉 살이 되었을 때에 하나님께서 그에게 나타나셔서 말씀하셨습니다.
“나는 전능한 하나님이다. 내 말에 복종하며 항상 옳은 것을 행하여라. 나는 나와 너 사이의 약속을 세우고 많은 자손을 줄 것이다." 아브람은 머리를 숙여 엎드렸고 하나님은 그에게 말씀하셨습니다.
“너의 이름은 더 이상 아브람이 아니고 아브라함이 될 것이다. 나는 네가 많은 나라의 조상이 될 것을 약속한다. 이것이 이제 내가 너의 이름을 아브람에서 아브라함으로 바꾸는 이유이다. 새로운 나라들이 네게서 나올 것이다. 왕들이 네 자손들 가운데서 나올 것이다. 나는 항상 내가 너와 네 자손에게 세운 약속을 지킬 것이다. 나는 영원히 너와 그들의 하나님이 될 것이다."

박요섭 원장(교회영어연구원)

댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.